Ons team

Leerkrachten

Leerkrachtondersteuners

Directie

Interne begeleiders

Onderwijsondersteunend personeel

Annemieke Bosmans-Ignatius

Directrice

Mijn naam is Annemieke Bosmans-Ignatius en ik ben directeur van dit prachtige Dalton Kindcentrum.
In 2000 heb ik de Pabo afgerond en ben ik als leerkracht gaan werken in Utrecht, Berkel-Enschot en Helmond.
Ik ben mij gaan ontwikkelen als schoolleider en heb in 2013 mijn Magistrumdiploma Directeur PO Vakbekwaam gehaald.
Na bijna 11 jaar als adjunct-directeur/locatieleider te hebben gewerkt, was voor mij het moment gekomen de overstap naar het directeurschap te maken.
In maart 2017 ben ik begonnen als directeur op Eenbes Brede School Dommeldal en hebben wij ons ontwikkeld tot Dalton Kindcentrum Dommeldal.

Ik zie uit naar de samenwerking met u als ouder! Communicatie, veiligheid en openheid zijn daarbij de sleutelwoorden.

Mijn deur staat altijd voor u open en ik hoop dat u zich zo vrij en welkom voelt om mij te bellen, te mailen of om mij aan te spreken.

Ik hoor en zie u graag!!

 

Ester Beernink

Leerkracht groep 0-1

Mijn naam is Ester Beernink en werk sinds 2013 voor stichting Eenbes.
Als groepsleerkracht heb ik op verschillende basisscholen gewerkt met name in de onderbouw. Sinds 2024 ben ik werkzaam op basisschool Dommeldal.

Ik geniet ervan als kinderen ’s morgensvroeg stralend binnenwandelen, zich niet bewust zijn dat ze veel geleerd hebben en dan fluitend weer naar huis gaan omdat ze een fijne dag gehad hebben. Wat ik zo mooi vind aan dit beroep is dat ik een bijdrage mag leveren aan de ontwikkeling van jonge kinderen. Ik zoek daarbij altijd naar een creatieve manier om verbinding te maken tussen het kind en de leerstof. Daarbij is het belangrijk dat kinderen zich veilig voelen in de klas om zo tot leren te komen. Als leerkracht draag ik daaraan bij door leerlingen te laten voelen dat ze gezien en gehoord worden en door een fijne sfeer te creëren in de klas. Daarnaast gebruik ik graag mijn tekentalent om visueel te communiceren. De eerlijkheid en onbevangenheid van kinderen maakt dat ik iedere dag weer met veel plezier naar mijn werk ga.

Goed contact met ouders vind ik belangrijk. We doen het immers samen. Ik vind het daarom ook prettig als ouders regelmatig binnenkomen, voor vragen of gewoon een praatje.

In de drie dagen dat ik op school werkzaam ben mag ik genieten van al die vrolijke gezichtjes, gezellige verhalen en levendige fantasieën van de kinderen in mijn groep en mag ik ze leren waar hun talenten liggen. En zo heb ik op de andere dagen de tijd om aandacht te geven aan mijn gezin met 2 volwassen kinderen, man en een kat en heb ik ruimte voor mijn hobby’s; tekenen, lezen, wandelen, etc. Zo blijf ik een vrolijke juf.

Suzan Leenders

Leerkracht groep 1-2A

Toesja Bogers

Leerkracht 1-2A en Daltoncoördinator

Mijn naam is Toesja Bogers en ik ben sinds 2005 werkzaam op de Dommeldalschool. De afgelopen jaren ben ik vooral leerkracht geweest van een kleutergroep. En dat doe ik met heel veel plezier. Enthousiasme en warmte zijn zeer belangrijk in een kleutergroep. Samen met een veilig leerklimaat en open communicatie met ouders maakt het dat kinderen zich beter kunnen ontwikkelen.

Ik vind het belangrijk om iedere dag te zien als een kans om iets nieuws te leren, dit geldt voor zowel mijn leerlingen als voor mijzelf. Waarbij eigenheid meerwaarde heeft om samen tot leren te komen: iedereen heeft immers zijn of haar eigen talenten waarvan je kunt leren! Daarom ben ik in 2012 gestart met de Master Leren en Innoveren en deze heb ik in 2014 afgerond. Hierdoor ben ik in staat om gedegen onderzoek te doen naar innovaties die voor leerlingen en het onderwijs nodig zijn en deze binnen de Dommeldalschool te implementeren.

Marie-José Foolen

Leerkracht groep 1-2B

Mijn naam is Marie-José Foolen
In 1991 ben ik begonnen met lesgeven aan kinderen. Eerst in Eindhoven en daarna in Mierlo.
Sinds 2003 werk ik op basisschool Dommeldal. Werken in het onderwijs is afwisselend. Het ene moment ben je bezig met het uitleggen van een rekensom en op het andere moment vertel je over vlinders. Een dag is nooit hetzelfde en dat trekt mij het meeste aan in het vak.

De ontwikkeling van kinderen is prachtig om te zien. Daar kan ik als juf van genieten.
Aan de ontwikkeling van kinderen lever ik graag mijn bijdrage. U kunt mij vinden in groep 1-2.

Marion Vugts

Leerkracht groep 1-2B en 8

Mijn naam is Marion Vugts.

Vanaf 1990 ben ik werkzaam in het basisonderwijs. Ik ben begonnen op B.S. St Jozef in Geldrop. In de 20 jaar dat ik daar gewerkt heb, heb ik elk leerjaar van groep 1 t/m groep 8 gedraaid.
De afwisseling van het lesgeven aan kinderen in diverse leeftijden maakt het lesgeven uitdagend en leuk!

Sinds 2011 ben ik werkzaam op de Dommeldal.  Afwisselend in de groepen  7 en 8.  Nu groep 1-2. Het is leuk om te zien hoe de kinderen zich ontwikkelen in de laatste jaren van het Basis Onderwijs. En het is een privilege om ze daarin te mogen begeleiden.

Belangrijk vind ik dat een kind lekker in zijn vel zit en dat ze fijn kunnen samenwerken. Want kinderen leren niet alleen van mij, maar ook heel veel van elkaar!
Met de kinderen samen probeer ik een veilige omgeving in de klas te creëren  waarbij ieder kind zichzelf mag zijn en zichzelf mag ontplooien.

Paulien de Vlieger

Leerkracht groep 1-2C

Wendy Straatman

Leerkracht groep 3

Fanny Havekes

Leerkracht groep 3- 4 en coördinator BOUW! lezen

Arja de Greef

Leerkracht groep 3-4 en Onderbouwcoördinator (lid MT)

Mijn naam is Arja de Greef.
Op woensdag, donderdag en vrijdag ben ik werkzaam op de Dommeldalschool in groep 3-4.
Ook ben ik onderbouwcoördinator en dus lid van het Management team.

Ik vind het belangrijk, dat kinderen lekker in hun vel zitten. Zo is het iedere dag  een uitdaging om uit kinderen te halen wat erin zit.
Ik probeer gebruik te maken van hun talenten en kracht. Bovendien stimuleer ik de nieuwsgierige houding van kinderen.
Het volgen van het leesproces in groep 3-4 werkt voor mij inspirerend. Aan het eind van dit schooljaar zien, wat ze al hebben geleerd maakt me trots!

 

Linda Engels

Leerkracht groep 4

Hallo! Mijn naam is Linda Engels- van Deursen, afgestudeerd als leerkracht basisonderwijs in juni 2011. Na mijn diploma te hebben behaald heb ik de Masteropleiding: ‘Special Educational Needs’ (opleiding gericht op allerlei aspecten van speciale onderwijszorg) en de leergang ‘Vakbekwaamheid Bewegingsonderwijs’ afgerond.

Vrijwel direct na mijn afstuderen, ben ik werkzaam geworden op de Dommeldalschool en maak ik deel uit van het fijne Dommeldalteam.
In mijn onderwijs vind ik het belangrijk om rekening te houden met de verschillende talenten van kinderen. Ik wil de kinderen aanspreken op hun talenten en ze hun talenten laten ontwikkelen en benutten in de klas. ‘Ieder kind heeft talent en mag er zijn!’. Ook hecht ik veel waarde aan samenwerkend leren (‘Leren doe je samen’) en aan de ontwikkeling van kinderen als zelfstandige individuen. Tot slot vind ik het belangrijk om rust te creëren in de klas, met veel duidelijkheid en structuur. Ik wil de kinderen een plek bieden waar zij met veel plezier kunnen werken en spelen, ik doe hier mijn uiterste best voor!

Een goed en fijn contact met ouders vind ik tevens erg belangrijk. Ouders zijn altijd van harte welkom om even een kijkje te komen nemen in de klas, om vragen te stellen of om gewoon eventjes gezellig te kletsen. Mijn deur staat open!

Yvonne van der Kruis

Leerkracht groep 4 en Coördinator Snappet

Ik ben Yvonne van der Kruis. Ik ben al heel lang werkzaam voor de Eenbes. Ik ben begonnen op basisschool de Triangel in Nuenen (later de Dassenburcht).

Al jaren mag ik nu deelnemen aan het team van de Dommeldalschool, waar ik met heel veel plezier werk.
Dit jaar ben ik te vinden in groep 4. Een groep waarin kinderen steeds zelfstandiger worden, waarin ze meer zelf-ontdekkend gaan leren en steeds meer bewust zijn van hun eigen leerproces.

Ik vind het belangrijk dat er een open, positieve sfeer hangt. Kinderen moeten zich thuis voelen in de klas en op school. Eerlijkheid, waardering uitspreken en een positieve houding vind ik erg belangrijk. Dit geldt voor contacten met leerlingen, maar ook met ouders en collega’s. Het contact met ouders vind ik erg belangrijk. Daarom staat de deur altijd open voor vragen, opmerkingen, zorgen of gewoon om even lekker in de spulletjes van uw kind te snuffelen!

We gaan er samen weer een gezellig schooljaar van maken!

Fleur Vermulst

Leerkracht groep 5

Marjolein Tros

Leerkracht groep 6

Ik ben Marjolein Tros en werk al ruim 10  jaar met plezier in het onderwijs. Mijn eerste jaren heb ik lesgegeven op de Windroos, ook hier in Geldrop. Na wat uitstapjes naar andere scholen van de Eenbes ben  ik weer in Geldrop terechtgekomen. Nu werk ik alweer jaren op onze Dommeldal.

Ik ben een echt gevoelsmens en vind het daarom erg fijn dat ik een plek heb in ons Dommeldalteam. Een team waar ik voel dat eenheid en samen er voor gaan, hoog in het vaandel staan. De kinderen, het team en de ouders maken dat ik elke dag met plezier naar mijn werk ga!

Vanaf het begin dat kinderen de klas binnen stappen vind ik het belangrijk dat ze zich veilig voelen en gezien worden. Dat is in mijn ogen de basis die je moet hebben om je als kind te kunnen ontwikkelen en tot leren te komen. Ieder kind is uniek en dat maakt het onderwijs zo interessant en afwisselend. Ik doe mijn best om het beste uit de kinderen te halen en hen veel plezier op school te laten beleven.

Simone van den Groenendaal

Leerkracht groep 6

Ik ben juf Simone en werk sinds 2011 op de Dommeldalschool.

Iedere dag ga ik met veel plezier naar school en wil ik kinderen verwonderen.
Kinderen veel leren en laten ontdekken en ze daarbij alle ruimte geven om zichzelf te kunnen zijn vind ik heel belangrijk.
Ook ben ik afgestudeerd voor de opleiding Onderwijs ontwikkelaar en ICT.
Er heerst een hele fijne, betrokken en open sfeer op school waar je als teamlid en kind jezelf kunt zijn!

Berend Stijnen

Leerkracht groep 7

Bo Poels

Leerkracht groep 8

In 1999 ben ik afgestudeerd aan de Kempel. Tot de zomervakantie heb ik ingevallen op diverse scholen en direct na de vakantie kon ik een langdurige vervanging doen in Helmond. Dat werd achteraf niet zo’n heel lange vervanging, want in november mocht ik op de Dommeldal beginnen. Kortom…ik werk hier al een tijdje dus. Ik heb even een uitstapje (3 dagen in de week) gemaakt naar groep 4 in Heeze, maar daarna was het weer full-time op de Dommeldalschool. Ik heb eigenlijk alleen maar bovenbouw gedaan hier, variërend van groep 6 t/m groep 8 en de laatste jaren sta ik steeds in groep 8. Sinds de geboorte van mijn kinderen 2 dagen in de week.

In al die jaren heb ik veel ontwikkelingen meegemaakt en ik kan maar tot 1 conclusie komen: kinderen waren toen uniek en zijn dat nu nog. Tegenwoordig hebben veel meer dingen een naam (dyslexie, dyscalculie, autisme, AD(H)D, etc), maar eigenlijk verandert er niets. Het gaat er in mijn ogen om, dat je bij elk kind zijn of haar specifieke/unieke gebruiksaanwijzing “leest”. En met lezen bedoel ik niet de verslagen of onderzoeken (want die heeft niet ieder kind), maar juist datgene wat niet op papier staat. Als je op de juiste “knopjes” duwt en het kind behandelt naar zijn of haar behoefte, dan haal je er uit wat er in zit. En dat is nog steeds waarom het werken met zo’n groep kinderen zo leuk is!

Het feit dat ik al zo lang op de Dommeldalschool werk, zegt ook wel iets. Het is een school waar men oog heeft voor elkaar. We blijven als collega’s continu leren van elkaar, maar we hebben ook veel plezier onderling. Een plek waar je je als leerkracht en als leerling veilig kunt voelen en waar je jezelf mag zijn.

Angélique Thijs

IB bovenbouw (lid MT), rekentijgers

Sinds 1997 ben ik werkzaam als leerkracht in het basisonderwijs. In augustus 2011 ben ik begonnen als leerkracht op basisschool Dommeldal. Het is heerlijk om te werken in zo’n fijn team dat erg betrokken is en graag vooruit wil.
Inmiddels ben ik al een paar jaar IB-er van de bovenbouw en maak ik deel uit van het Management Team.

Ik beleef veel plezier aan het werken met kinderen. Ieder kind is anders en ik probeer zoveel mogelijk rekening te houden met deze verschillen. Belangrijk vind ik dat kinderen met plezier naar school gaan en zich er veilig voelen. Dit vormt de basis om tot leren te komen. Samen leren en werken is een ander aspect wat ik erg belangrijk vindt. Zo leren de kinderen en ik de talenten van de ander kennen.

Een goed contact met ouders hoort daar natuurlijk ook bij. Daarom vind ik het prettig als ouders geregeld binnen komen voor vragen, maar ook om te kijken wat ze gemaakt/gedaan hebben.

Na de Pabo heb ik nog verschillende opleidingen gevolgd, namelijk Remedial Teaching en Master Special Educational Needs Interne begeleider. De opgedane kennis gebruik ik in de dagelijkse praktijk.

Linda Vree

Bovenbouwcoördinator (lid MT), extra leerkracht, Aandachtsfunctionaris en coördinator pestbeleid

Nicole Wijnen

IB onderbouw (lid MT), Gedragsspecialist, Aandachtsfunctionaris en Interne contactpersoon

Mijn naam is Nicole Wijnen.

Ik ben inmiddels alweer vele jaren werkzaam binnen Eenbes Basisonderwijs en met veel plezier op de Dommeldalschool. De afgelopen jaren heb ik in verschillende onderbouwgroepen gewerkt en ben al weer een aantal jaar gedragsspecialist, IB-er van de onderbouw en lid van het Management Team.

Een paar jaar geleden heb ik de opleiding Master SEN gespecialiseerde leerkracht, de opleiding tot gedragsspecialist en de opleiding Psychomotorisch leer- en gedragsspecialist bij het Breincentrum afgerond. Mijn opgedane kennis deel ik graag met mijn collega’s op onze school.

Het mooiste aan het werken in het onderwijs vind ik dat je bij kunt dragen aan de ontwikkeling en opvoeding van een kind. Elke dag is anders en dat maakt het onderwijs ook uitdagend.
Ik vind het belangrijk dat kinderen graag naar school komen. Dat een kind lekker in zijn vel zit en zich prettig voelt in de groep is de basis voor het leren. Samen met de kinderen probeer ik er elk jaar voor te zorgen dat we een prettige en veilige sfeer in de groep hebben. Waardering, eerlijkheid en een positieve houding naar elkaar vind ik belangrijk. Iedereen mag zichzelf zijn en we kunnen veel van elkaar leren. Rust, duidelijkheid en structuur zijn voor mij sleutelwoorden.
Ook vind ik een goed contact met ouders belangrijk en daarom vind ik het prettig als ouders regelmatig binnenkomen. Voor vragen of gewoon om even bij te kletsen!

Naast IB-er en gedragsspecialist ben ik ook interne-vertrouwenspersoon op onze school.

 

Inge van Groesen

Administratief medewerkster

Joyce Hendriks

Pedagogisch Medewerkster, Onderwijsassistent

Gertrude Mulder

Pedagogisch Medewerkster, Onderwijsassistent

Mircea Ratiu

Conciërge

Marjolijn Govers

Remedial Teacher

Hidden
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google Privacybeleid en er zijn Servicevoorwaarden van toepassing.